3 gode tips – sådan laver du unikke poser

De mange muligheder for at lave specielle designs på dine poser, giver dig frit spil til at bruge dine eksisterende kunder som omvandrende reklame for dit brand. Læs her hvordan.  

Konkurrencen mellem brands i eksempelvis detailbranchen har aldrig været hårdere og kreative strategier til at promovere sit brand på en effektiv måde vigtigere end nogensinde før.

En til tider overset metode er at benytte genanvendelige bags og poser med tryk som et led i markedsføringen.

Det er en effektiv metode og vigtigst af alt; prisen for én eksponering er væsentligt billigere sammenlignet med samtlige andre reklameformer. Jo flere gange dit brand og logo eksponeres desto bedre vil dine kunder også huske dit brand i en fremtidig købssituation. 

Der er flere fordele ved at benytte poser til at skabe opmærksomhed og sørge for, at dit brand forbliver top of mind for dine eksisterende kunder. 

I dette indlæg vil vi give 3 tips til hvordan man kan bruge poser på den bedst mulige måde til at skabe synlighed og opmærksomhed omkring sit brand. 

1) Lav specielle tryk på dine bags, der fremhæver sæsoner, årstider eller eksklusive udsalg

Du kan tilføje lidt ekstra liv til din marketingstrategi ved at sætte speciallavede poser på gaden, der er skræddersyet til eksempelvis Black Friday, julehandlen, januarudsalget eller andre specielle events, der kan trække ekstra kunder i butikken.

Hvis du eksempelvis har et udsalg i din butik, hvilken bedre måde at promovere det på end at have dine kunder til at bære rundt på unikke bags i gadebilledet, så andre shoppere bliver gjort opmærksom på, hvad der sker i lige akkurat din butik?

2)Undersøg miljørigtige materialer

Der kan være god signalværdi i at benytte poser og tasker der har en miljørigtig profil. Nedbringelsen af CO2 er efterhånden noget rigtig mange virksomheder og forbrugere har fokus på. 

Der forbruges mere end 460 millioner plastikposer i Danmark, men når det gælder plastik, er der faktisk også en række miljøvenlige materialer. Du kan eksempelvis købe plastikposer lavet af genbrugt plast, nedbrydelig Oxo-Bio plast eller komposterbare poser af majsstivelse. 

Du kan læse mere om miljøet og nedbringelsen af CO2 her.

Flere og flere virksomheder er også begyndt at have poser i flere forskellige materialer. Således kombinerer de eksempelvis de almindelige plastikposer og genanvendelige bags.

Det giver også fleksibilitet, at du har mulighed for at pakke dine varer i forskellige poser alt afhængig af vægt, formål og størrelse. Samtidig vil du også have poser i omløb på gaden, som kan blive brugt igen og igen og derved øge eksponeringen af dit brand. 

3) Skil dig ekstra ud 

Det kan give god mening at alliere sig med en dygtig grafisk designer, for at få et unikt og iøjefaldende motiv der skiller sig ud fra mængden.

Det er selvfølgelig vigtigt at det hænger sammen med dit brands univers og den øvrige kommunikation, men samtidig også adskiller sig fra mere standardiserede poser på gaden. På billedet er det en pose fra Munthe, der har et meget karakteristisk design. På vores side kan du se flere eksempler på muleposer med tryk.

Med et kreativt design vil dine bags tiltrække mere opmærksomhed fra andre shoppere og potentielt friste dem, til at undersøge dit brand nærmere. 

Se også vores Instagram-profil for at få inspiration til forskellige designs. 

Copyright @ 2024 -Promotion Bag ApS - Ragnagade 7 - 2100 København Ø - Tlf.: [+45] 70 25 85 35 - E-mail: info@PromotionBag.dk
Få et tilbud på
3 gode tips – sådan laver du unikke poser

Udfyld venligst nedenstående: